Általános Szerződési Feltételek

Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)

A jelen ÁSZF határozza meg a STAVMAT Építőanyag Kereskedelmi Zrt. (a továbbiakban a „Szolgáltató”) kizárólagos tulajdonában álló és általa működtetett www.stshop.hu weboldal és online webáruház (a továbbiakban a „Honlap”) magyarországi felhasználásnak feltételeit.

 

A Honlap használatával Ön tudomásul veszi és elfogadja az alábbiakat. Amennyiben Ön nem ért egyet az alábbiakkal, kérjük a Honlapot ne használja.

 

1. A Szolgáltató adatai

 

Név: STAVMAT Építőanyag Kereskedelmi Zrt.

A Szolgáltató székhelyének postacíme: 1107 Budapest, Ceglédi út 1-3.

Telefonszám: + 36 80 620-000 (ingyenesen hívható “zöld” szám)

Elektronikus levelezési cím: webshop@stavmat.hu

Adószám: 10921302-2-44

Cégjegyzékszám: 01-10-042495

 

Ügyfélszolgálati idő:

Munkanapokon reggel 8 órától délután 16 óráig.

Tájékoztatjuk, hogy a Szolgáltatónál nem áll rendelkezésre a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi törvény szerinti magatartási kódex.

 

2. A szerződés tárgya

 

Az Ön és a Szolgáltató között létrejövő szerződés tárgyát minden esetben a Szolgáltató által forgalmazott és a Honlapon feltüntetett áruk („Termékek”) jelentik. A Termékek lényeges tulajdonságairól a Honlapon – az adott terméket kiválasztva – kaphat tájékoztatást. A Holnapon a Termékekről található képek tájékoztató jellegűek.

 

3. A szerződéskötés technikai lépései

A Honlapról történő megrendeléshez nem szükséges regisztráció. A megrendelés leadásakor meg kell adni az Ön által használt e-mail címet valamint a megrendelés teljesítéséhez szükséges egyéb adatokat: számlázási/szállítási cím, telefonszám, megjegyzések. A tévesen vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető károkért a Szolgáltató semmilyen felelősséget nem vállal. Amennyiben Ön bármilyen adatot tévesen adott meg, kérjük, ha Ön már regisztrált ügyfelünk, a felhasználó felületbe belépve javítsa ki, vagy haladéktalanul jelezze a hibát irányunkba az 1. pontban megadott elérhetőségek valamelyikén.

 

A Honlapon Ön elektronikus úton leadott megrendeléssel tud vásárolni. A megrendelés menete a következő:

– Ön kiválasztja a megrendelni kívánt terméket és megadja darabszámát, majd azt a megfelelő gombra kattintva Kosárba helyezi”;

– A megrendelendő termékeket „Kosaram véglegesítése” felületen ellenőrizheti.

– A „Szállítás és átvétel módja” felületen szükséges a szállítási adatokat megadni és a fizetési módot kiválasztani.

– A „Fizetési adatok megadása” felületen lehet a megrendelő adatait és a számlázási adatokat rögzíteni.

Regisztrált vásárlók esetén a megrendelő adatai, a szállítási és számlázási adatok automatikusan megjelennek. Kérjük, ellenőrizze, és szükség esetén javítsa a regisztráció során megadott személyes adatait, illetve adja meg a számlázási és szállítási adatokat, amennyiben elírás történt azok a regisztráció során megadott adatoktól eltérnek.

– A „Megrendelés lezárása” felületen lehet a fizetendő összeget ellenőrizni.

– Kérjük, olvassa el figyelmesen a Szolgáltatónak az esetleges fuvarozási korlátozásokra vonatkozó tájékoztatását;

– Amennyiben egyetért, jelölje be a következő rubrikákat:

  • „Elolvastam és elfogadom az Adatkezelési tájékoztatóban és Általános Szerződési Feltételekben foglalt rendelkezéseket”
  • „Tudomásul veszem, hogy a megrendelésem fizetési kötelezettséget von maga után.”
  • „Feliratkozom a STAVMAT hírlevélre”

 

– A megrendelése véglegesítéséhez kattintson a „Megrendelés elküldése” gombra.

 

A vásárló a “Megrendelés elküldése” gombra történő kattintásával kötelező érvényű ajánlatot tesz a bevásárlókosárban található Termék(ek) megvételére, és ezzel elfogadja jelen Általános Szerződési Feltételeket.

A megrendelés Szolgáltatóhoz történő beérkezését a Szolgáltató automatikus elektronikus értesítésben erősíti meg az Ön által megadott e-mail címre küldött eletronikus üzenettel, amely azt igazolja, hogy az Ön megrendelését a Szolgáltató megkapta. A megrendelés beérkezéséről küldött értesítés nem tekinthető az Ön megrendelésének elfogadásának, tehát ezen automatikus szolgáltató értesítés megküldése még nem eredményez a felek között szerződést.

A szerződés csak akkor tekinthető megkötött szerződésnek, amikor a Szolgáltató külön elektronikus üzenetben megküldi a megrendelés visszaigazolását. A megrendelés visszaigazolásában a Szolgáltató jól látható módon és egyértelműen tájékoztatja Önt a megrendeléssel érintett Termékek típusáról és darabszámáról, a megrendeléssel érintett Termékek lényeges tulajdonságairól; a Termékek bruttó vételáráról, és a várható szállítási költségről és esetleges egyéb költségekről, díjakról, a várható szállítási határidőről. A Szolgáltató a visszaigazolásban a legkevésbé költséges, szokásos szállítási módra vonatkozó díjakról nyújt tájékoztatást. Ha ettől eltérő szállítási módot kíván igénybe venni, azt kérjük, jelezze munkatársunknak.

 

A megrendelés visszaigazolásával távollévők közötti szerződés jön létre Ön és a Szolgáltató között. A szerződéskötés nyelve a magyar. A Honlapon keresztül kötött szerződések írásbelinek minősülnek, azokat a Szolgáltató iktatja, amely által később hozzáférhetőek.

 

4. Vételár, szállítási díj, egyéb költségek, teljesítés

 

A Honlapon található árak minden esetben tartalmazzák az általános forgalmi adót, és a készlet erejéig érvényesek. Az árváltozás jogát fenntartjuk. Az oldalon lévő esetleges hibákért felelősséget nem tudunk vállalni.

 

Ön a Honlap használatával kifejezetten tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató irányába leadott és a Szolgáltató által visszaigazolt megrendelései fizetési kötelezettséget vonnak maguk után.

 

A megrendelt termékek árát és a szállítás díját, valamint az esetleges egyéb költségeket Ön az alábbi fizetési módok igénybevétele útján egyenlítheti ki:

– Banki előreutalással / a Szolgáltató számlavezető bankjába történő befizetéssel (Számlavezető bank: Erste Bank  Számlszám: 11600006-00000000-75559324 )

– Utánvétel az átvétellel egyidejűleg.

– Bankkártyával illetve készpénzzel, amennyiben a terméket valamelyik STAVMAT ponton, vagy POSTA ponton, vagy valamelyik MOL veszi át ponton.

 

Banki előreutalással, illetve a Szolgáltató számlavezető bankjába történő befizetéssel történő teljesítés esetén kérjük, szíveskedjen a megrendelt Termékek vételárát, a fuvarozás díját és egyéb költségeket a a visszaigazolt szállítási határidő előtt legalább 5 (öt) munkanappal megfizetni.

 

Postai kiszállítás

A csomagok kiszállítását a Magyar Posta Zrt. végzi Magyarország területén, az Ön által megadott szállítási címre munkanapokon. Szombaton, vasárnap és ünnepnapokon nincs kiszállítás. A címzett a küldemény átvételének napján az átvételről elektronikus előrejelzést kap SMS-ben vagy e-mailben.
A megrendelések kiszállítása során előfordulhatnak rendkívüli esetek, amelyek késedelmet okozhatnak, mint pld. időjárási tényezők, közlekedési tényezők stb. Ilyen esetekben türelmüket és elnézésüket kérjük. Ha a csomagot nem kapja meg az általunk visszaigazolt időponton túl 2 munkanappal, akkor kérjük, haladéktalanul jelezze azt felénk.

 

A szállítási költség a termékek súlyától és a választott szállítási módtól függ. A szállítási költségekről holnapunkon kap tájékoztatást. Termékeit eljuttatjuk az Ön által megadott címre, MOL pontra, Posta Pontra valamint STAVMAT Pontra, azonban postafiókcímre kézbesítés nem lehetséges.

 

A fuvarozást a Szolgáltató fuvarozó (csomagküldő) igénybe vételével jogosult teljesíteni. Amennyiben a szállítási cím behajtási engedélyhez kötött övezetben található, ezt a Szolgáltató fele jeleznie kell a megrendelés leadásakor a „Megjegyzés” rovatban. A behajtási engedéllyel kapcsolatban felmerülő díjak, költségek Önt terhelik. A házhoz szállítás csak olyan szilárd útburkolaton lehetséges, mely közlekedésére is alkalmas, illetve lehetővé teszi a termék biztonságos, törésmentes elhelyezését. Házhoz szállítás a termékek postai címre történő leszállítását jelenti, a föld szintjével megegyező magasságban telekhatárig és/vagy a kapuig. Szintkülönbség, emelet esetén további szállítást a Szolgáltató nem vállal. Ha a teljesítés a fent említett okok miatt meghiúsul, az újbóli kiszállítást csak az Ön kifejezett kérésére és költségére ismételjük meg.

 

A Termék(ek) átvételekor Önnek, vagy az Ön képviselőjének a helyszínen jelen kell lennie. Amennyiben Ön nincs jelen a Termék átvételekor és képviseletéről sem gondoskodott, úgy az az Ön kockázatát és költségét képezi. A szerződésszerű teljesítés elismerése úgy történik, hogy Ön, vagy képviselője az átvételt igazoló dokumentumot a Termék(ek) átvételekor aláírja. A szállításból eredő esetleges töréskárt Ön köteles a Termék(ek) átvételekor haladéktalanul, de legkésőbb az átvételtől számított 24 órán belül írásban bejelenteni. Ezen határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. Ön köteles a törött, sérült darabokat a kárigény jogosságának megállapításáig megszámolható és ellenőrizhető állapotban a lerakás helyszínén megőrizni.

 

5. Panaszkezelés

 

Amennyiben a panasszal szeretne élni az átvett Termék(ek) állapotával, minőségével kapcsolatosan, azt megteheti írásban – email vagy postai küldemény útján – az alábbi elérhetőségeken:

 

Email: webshop@stavmat.hu

Postacím: 1107 Budapest, Ceglédi út 1-3.

 

Amennyiben a szállítással kapcsolatos panasszal kíván élni (pl. a fuvarozás során sérülés keletkezett a terméken) kérjük haladéktalanul jelezze a fenti telefonszámon. Amennyiben az átvett terméket kifogásolja, és a kifogás szemmel látható, kérjük, készítsen fotókat, melyeket küldjön el a fenti e-mail címére (töréskár esetén is!) Munkatársaink felveszik Önnel a kapcsolatot néhány munkanapon belül a további teendők megbeszélése-, valamint a jegyzőkönyv felvétele érdekében.

 

A panaszok elbírálási ideje legfeljebb 15 munkanap. Termékcsere esetén az ügyintézési határidőről írásban kap tájékoztatást.

 

Amennyiben nem ért egyet a panaszkezelés módjával, észrevételét szintén a fenti e-mail címre küldött levelében jelezheti.

 

Amennyiben a Szolgáltatóval folyatott jogvita nem rendeződik, a jogait a következő testülethez fordulva érvényesítheti.

 

Budapesti Békéltető Testület

1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.

Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.

E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

Fax: 06 (1) 488 21 86

Telefon: 06 (1) 488 21 31

 

Amennyiben Ön a fogyasztói jogvitából származó igényét bíróság előtt kívánja érvényesíteni, akkor panaszával polgári peres eljárásban a budapesti székhelyű Pesti Központi Kerületi Bírósághoz fordulhat.

 

6. Elállás

 

Amennyiben Ön a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy („Fogyasztó”), Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. A Fogyasztó az elállási jogát

– a terméknek,

– több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,

– több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,

– ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,

a Fogyasztó általi, vagy a Fogyasztó által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.

 

Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, vagy elektronikus úton küldött levél útján) a Szolgáltató 1. pont szerinti elérhetőségei valamelyikére. Tájékoztatjuk, hogy a Fogyasztó az elállási jogát a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 2. sz. mellékletében található nyilatkozat-minta felhasználásával is gyakorolhatja.

 

A Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát.

 

A Fogyasztó nem jogosult az elállási jogát gyakorolni

– a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;

– olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállásra nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;

– olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;

– romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;

– olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

– olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;

– olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;

– nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;

– lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;

– a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elálláshoz való jogát.

 

Ha a Fogyasztó eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Fogyasztó az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha a Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

 

A futárszolgálat útján postára adott termékek esetén a Fogyasztó köteles a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.

 

A Fogyasztó köteles a terméket Szolgáltató 1107 Budapest, Ceglédi út 1-3. sz. alatti címére és saját költségére visszafuvarozni.

A termékek visszaküldésnek közvetlen költségeit minden esetben a Fogyasztó viseli. A visszaküldés becsült költsége megegyezik a Szolgáltató által küldött visszaigazolásban feltüntetett fuvarozási díjjal.

 

A Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. A visszaszállított terméknek az eredeti szállítási állapotban, tartozékokkal és dokumentációval ellátva, kereskedelmi forgalomban eladható állapotban kell lennie.

 

7. Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás

 

7.1. Kellékszavatosság

Ön a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. Ön választása szerint az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

 

Fogyasztói szerződés esetén ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

 

Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

 

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja (a számla vagy annak másolatának bemutatásával), hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Szolgáltató nyújtotta. Amennyiben a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka Önnek felróható okból keletkezett, nem köteles az Ön által támasztott szavatossági igénynek helyt adni A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

7.2. Termékszavatosság

 

Ingó dolog (termék) hibája esetén a Fogyasztó – választása szerint – a fent ismertetett kellékszavatossági- vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

 

Termékszavatossági igényként a Fogyasztó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

 

Termékszavatossági igényét a Fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

 

Termékszavatossági igényét a Fogyasztó kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Fogyasztónak kell bizonyítania.

 

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

7.3. Jótállás

 

A Szolgáltató az általa forgalmazott termékekre a hatályos jogszabályoknak megfelelő, illetve a gyártó által biztosított jótállási feltételeket biztosít, amely termékenként eltérő lehet.

A gyártó általa biztosított jótállás esetén a Szolgáltató köteles a termékkel együtt a gyártó garanciavállaló nyilatkozatát is átadni az Ön részére.

 

A gyártó a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

 

Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 7.1. és a 7.2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

 

8. Digitális adattartalom

 

A Szolgáltató az általa előállított digitális adattartalmat minden esetben PDF és/vagy szöveges üzenet formátumban küldi meg az Ön részére. Az ilyen PDF fájlok megnyitásához PDF olvasóra van szükség, amelyek az összes jelenleg jellemzően használt számítástechnikai eszköz és operációs rendszer vonatkozásában ingyenesen elérhető. A PDF dokumentumok kinyomtatásához nincs szükség speciális nyomatatóra.

 

A Szolgáltató rendszere előzetesen ellenőrzi az általa küldött digitális adattartalom hiba és vírusmentességét.

 

9. Szerzői jog
A STAVMAT weboldala, az azon található minden képi és szöveges tartalom, logók, grafikák, illetve azok elrendezése a STAVMAT tulajdonát képezik, azok bármilyen formában történő felhasználása kizárólag a STAVMAT kifejezett erre vonatkozó írásos engedélyével lehetséges. A weboldalon megjelenő egyes ábrák, logók, elnevezések védjegyoltalom alatt is állhatnak.

 

10. Egyéb rendelkezések

 

Az itt nem szabályozott kérdésekben a magyar- és Magyarországon közetlenül hatályosuló európai jogszabályok megfelelően irányadók. A Szolgáltató jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket a Honlapon történő tájékoztatás nyújtása mellett mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a Honlap első használata alkalmával válnak hatályossá Önnel szemben, az ezt követő megrendelésekre vonatkozóan.